Ge sjukdagpenning för arbetsrelaterad utbrändhet

Proposition 3 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2020

Rättvis adresshantering vid skilsmässa

Motion 1 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2020

Förbättra situationen på svenskspråkiga daghem

Motion 2 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2020

Förläng preskriptionstiden för sexuellt antastande som idag är två år

Motion 3 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2020

Medaljen Alma Skog ska finnas också i guld

Motion 4 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2020

Svenska Kvinnoförbundets vision 2030

Idag godkände Svenska Kvinnoförbundets årsmöte förbundets vision 2030.
Bild med texten dags för jämställdhet

Resolution från årsmötet 2020: Min kropp, min rätt, min frihet

Idag på Svenska Kvinnoförbundets årsmöte höjer vi rösten för allas lika rätt till hälsa och kroppsligt självbestämmande. I det rådande världsläget är det särskilt viktigt att stärka jämställdheten och allas mänskliga rättigheter.
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm ny ordförande för Svenska Kvinnoförbundet

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte har idag valt Anita Westerholm, 25, från Ekenäs, Raseborg, till ny förbundsordförande efter avgående ordförande Anna Jungner-Nordgren.

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte: LIVESÄNDNING 5.9.

Här hittar du länken till livesändningen av Svenska Kvinnoförbundets årsmöte i Närpes lördag 5 september kl. 10.00-17.00
Bild på Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi: Representation

Jag tror att de flesta håller med mig om att mångfald behövs i vårt samhälle. Företag, politiska partier och organisationer har insett att en mångfald av individer ger en konkurrenskraft, attraktivitet och lyfter organisationens image. Ändå upplever jag att det finns ett stort gap mellan mångfald och inkludering. Har ni funderat på vems villkor inkluderingen sker, frågar Ramieza Mahdi i dagens blogginlägg om mångfald och inkludering.