Carola Bengs-Lattunen leder Kvinnoförbundet i Malax

15.01.2018 kl. 11:13
Svenska Kvinnoförbundet i Malax har på sitt årsmöte torsdag 12.1 valt ny styrelse för år 2018. Carola Bengs-Lattunen valdes till ordförande. Bengs-Lattunen, som även fungerar som fullmäktigeledamot (SFP) i Malax, betonar vikten av att sporra kvinnor till att delta i politiken.

Pressmeddelande 15.1.2018

- Lokalavdelningen kan fungera som nätverk för kvinnor som vill arbeta med jämställdhetsfrågor och engagera sig politiskt på kommunal nivå eller kandidera i politiska val. Särskilt viktigt är det med tanke på kommande landskapsval som i allra högst grad behöver ett jämställdhetsperspektiv, säger Bengs-Lattunen.

Svenska Kvinnoförbundet har tio lokalavdelningar i Österbotten. Lokalavdelningen i Malax är grundad år 1984. Övriga styrelsemedlemmar är Nanny Dahl, Christina Nygård, Anne Manner och Hanna Strandberg.

För mer information:

Carola Bengs-Lattunen