Härskartekniker - utbildning i Helsingfors

15.11.2017 kl. 18.00 – 21.00
De fem härskarteknikerna, deras motstrategier och bekräftelsetekniker

Onsdag 15 november 2017 kl. 18-21
Hörnet, våning 6, Simonsgatan 8 A, Helsingfors

Anmäl dig till utbildningen senast 12.11 på följande länk: https://www.lyyti.in/Harskartekniker_Helsingfors_0506

Har du någon gång känt dig obekväm, ignorerad, avbruten eller undanhållen information då du deltagit i ett politiskt möte?
Har detta upprepats och du har känt dig utsatt? Då har du sannolikt råkat ut före en eller flera härskartekniker. Härskarteknikerna kan uttryckas direkt eller indirekt, men det är alltid fråga om olika former av maktmissbruk.

Genom kunskap om härskarteknikerna kan du lättare identifiera situationerna i framtiden, lära dig att tackla dem och vara med och förändra strukturerna i politiken.

Välkommen på en interaktiv workshop i de fem härskarteknikerna (utvecklade av Berit Ås) och deras motstrategier och bekräftelsetekniker.

Utbildare: Malin Gustavsson, expert i jämställdhets- och likabehandlingsfrågor för Ekvalita.

Servering.

Arrangörer: Svenska Kvinnoförbundet i samarbete med Svenska Bildningsförbundet