Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

60015_t.jpg

Debattartikel: Kön måste införas som grund i lagstiftningen för hatbrott

Studier ur ett intersektionellt perspektiv ger vid handen att en ännu mer utsatt grupp är unga kvinnor med minoritetsbakgrund.
18.09.2017 kl. 14:00
56053_t.jpg

Kvinnor behövs i kommunalt beslutsfattande

Vi behöver beslutsfattare som lyfter jämställdhetsfrågor på agendan i kommunerna och som främjar att jämställdhetsperspektiv integreras i allt beslutsfattande. Både kvinnors och mäns sakkunskap är viktig för att skapa de nya framtida kommunerna med dess service till lokalsamhället.
20.01.2017 kl. 12:53
56014_t.jpg

Kvinnor behövs på kandidatlistorna

Det är bara om vi hjälps åt att bära ansvar, många tillsammans, som vi når goda resultat, hemma och i samhället. Det är inte rättvist att bara några få ska dra alla kvinnors lass i kommunalpolitiken, och det blir svårt att få kvinnorepresentanter på alla ställen där det borde finnas. Våga vara med och påverka, även om du inte är expert.
18.01.2017 kl. 12:20

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.