Svenska Kvinnoförbundet: Elli Flén vill bli vice ordförande i SFP

05.06.2015 kl. 16:06
Svenska Kvinnoförbundet 5.6.2015

Elli Flén från Nykarleby ställer upp som kandidat för vice ordförande i SFP. Flén får stöd för sin kandidatur av Svenska Kvinnoförbundets förbundsledning.

– Partiets vice ordföranden kommer att ha en viktig roll då SFP:s partiprogram uppdateras. Jag vill arbeta för jämställdhet, rättvisa och en liberal linje i partiet. Mänskliga rättigheter för alla och jämlikhet inför lagen är för mig grundläggande värdefrågor. Finlands nya regering har en starkt konservativ framtoning. Vi ska inte ge vika från vår liberala linje för att anpassa oss till andra partier. Därför bör SFP arbeta för en tydligt liberal linje, säger Flén.

Elli Flén är politices magister och ordförande för stadsfullmäktige i Nykarleby. Hon jobbar som kommunikationskonsult på eget företag, är medlem i Österbottens förbunds styrelse och kandiderade för SFP i riksdagsvalet. Hon har en bred erfarenhet av säkerhet- och försvarsfrågor.

Val av vice ordförande sker söndagen den 7 juni på SFP:s partidag i Pedersöre.

För mera information:

Elli Flén, 040-741 64 11