Kvinnan kan inte behandlas som ett undantag inom medicin

Motion 6 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2024

Möteslokaler för hälsofrämjande verksamhet

Motion 7 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2024

Slopa inkomstgränsen för sjukpensionärer som får garantipension

Motion 8 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2024

Lagstadgade skolcoacher i alla skolor

Motion 9 till Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2024
Bild på Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anita Westerholm

Anita Westerholm omvald som Svenska Kvinnoförbundets ordförande

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte har enhälligt omvalt Anita Westerholm från Ekenäs, Raseborg, som förbundsordförande. Anna-Karin Tötterman från Åbo är ny i presidiet.
Bild på Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anita Westerholm

Svenska Kvinnoförbundet lanserar sitt EU-valprogram: Trygga aborträtten och inför samtyckeslag på EU-nivå!

Svenska Kvinnoförbundet går till EU-val med målsättningen att sätta flickors och kvinnors rättigheter i centrum för den europeiska politiken.
Bild på Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi vill bli vice ordförande för SFP

Ramieza Mahdi ställer sig till förfogande som vice ordförande för Svenska folkpartiet i Finland. Tillsammans med partiaktiva vill jag arbeta för liberala värderingar, rättsstatsprincipen och mänskliga rättigheter – sådant som alltid varit SFP:s kärna, säger Mahdi.
Bild på Ester Bjurs

Ester Bjurs: Jag är feminist och det borde du vara också

När vi kämpar för jämställdhet måste vi komma ihåg att alla grupper inte upplever förtryck på samma sätt. Feminism är inte bara en fråga om kön, utan även en fråga om hudfärg, socioekonomisk ställning, genusidentitet och så vidare. Idag på jämställdhetsdagen och Minna Canthdagen skriver vår praktikant Ester Bjurs om feminismen.

Nina Stubb: Att ”inte vara rasist” räcker inte

Rasismen är ett maktsystem som endast kan bekämpas genom att vi, de priviligierade som inte avviker från den vita normen, ser vår egen del i systemet. Att inte vara en rasist som utför rasistiska handlingar räcker inte - vi behöver aktivt agera antirasistiskt, skriver Nina Stubb i dagens blogginlägg som uppmärksammar veckan mot rasism.
Bild på Anna-Karin Tötterman

Tötterman från Åbo vill bli vice ordförande

Anna-Karin Tötterman från Åbo ställer sig till förfogande som Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande vid årsmötet i mars. Jag vill verka för en ambitiös feministisk jämställdhetspolitik och därför ställer jag mig till förfogande för posten som vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet, säger Anna-Karin Tötterman.