Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Svenska Kvinnoförbundet inhiberar förbundets årsmöte

Svenska Kvinnoförbundets arbetsutskott har idag beslutat att inhibera Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 21–22.3 i Närpes. Arbetsutskottet beslöt detta med beaktande av statsrådets och THL:s rekommendationer för att förhindra spridningen av coronviruset samt SFP:s linje att tills vidare avboka alla sina evenemang, såväl publika som interna tillställningar, på grund av situationen med coronaviruset.
13.03.2020 kl. 14:35
Bild på Sari Somppi

Sari Somppi ställer sig till förfogande för Svenska Kvinnoförbundets presidium

Sari Somppi meddelar idag att hon ställer sig till förfogande som vice ordförande för Svenska Kvinnoförbundet. Kvinnoförbundet väljer ny förbundsordförande och tre vice ordförande på sitt årsmöte i Närpes 21-22 mars. För att vi skall kunna bli jämställda behöver vi stöda många olika strukturer i samhället, säger Somppi.
27.02.2020 kl. 09:36
Bild på Lotta Keskinen

Lotta Keskinen vill fortsätta som Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande

Lotta Keskinen från Helsingfors ställer upp för omval som vice ordförande i Svenska Kvinnoförbundet. Keskinen har fungerat som förbundets vice ordförande sedan mars 2018 och lett Kvinnoförbundets jämställdhetspolitiska utskott.
26.02.2020 kl. 11:41

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.