Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

66257_t.jpg

Backgren: Stärk kvinnors roll i utrikes- och säkerhetspolitiken

- Idag handlar utrikes- och säkerhetspolitik inte enbart om militära hot utan också om klimat- och cyberhot. Vi får inte heller glömma att den sociala dimensionen, som förebyggande av konflikt, är A och O i främjandet av demokrati, säger Backgren.
13.11.2018 kl. 11:29
66069_t.jpg

Könskonsekvensbedömningar behövs, HUS!

Vi upplever att den finländska sjukvården inte förmår tillgodose kvinnors hälsa och behov i nödvändig utsträckning.
31.10.2018 kl. 09:50
66062_t.jpg

Lotta Keskinen pyrkii eduskuntaan

- Nykyisen hallituksen toimenpiteet ovat olleet todellinen takaisku naisten ja miesten välisen tasa-arvon kehittymiselle, tämä ei saa jatkua. Meidän tulee seuraavalla hallituskaudella toteuttaa laaja perhevapaauudistus sekä lainsäädäntö samasta palkasta naisille ja miehille Islannin mallin mukaisesti, sanoo Keskinen.
30.10.2018 kl. 13:45

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.