Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Anna Jungner-Nordgren

Jungner-Nordgren berömmer regeringens jämställdhetsprogram

En familjeledighetsreform som uppmuntrar till ett jämställt uttag av föräldraledigheterna, en totalreform av sexualbrottslagstiftningen som ska ta sin utgångspunkt i rätten till sexuell självbestämmanderätt och en förnyelse av translagen är alla viktiga åtgärder för att förverkliga jämställdhet, säger Jungner-Nordgren.
25.06.2020 kl. 14:30
Bild på byksträck med kläder i regnbågens färger och texten love is love

LOVE IS LOVE

I juni firar vi pridemånaden, Pride month. Pridemånaden är en möjlighet att fredligt protestera och öka den politiska medvetenheten om den diskriminering och de orättvisor som fortfarande existerar.
03.06.2020 kl. 09:30
Bild på Karin Cederlöf

Karin Cederlöf: Äldre rörelsehämmade kvinnor har åsidosatts

Äldres rättigheter har på sista tiden varit en brännande fråga. Coronakrisen har fört med sig en livlig debatt kring bemötandet av äldre och äldres möjligheter att delta i samhället. Idag skriver Karin Cederlöf från Svenska Kvinnoförbundet i Esbo om äldre funktionshindrades rättigheter på vår blogg.
02.06.2020 kl. 08:54

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.