Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

65902_t.jpg

Karin Palmén ställer upp i riksdagsvalet

- Nu behövs mod och hopp. Finland behöver orädda beslutsfattare för att fatta de beslut som ännu kan rädda världen. De stora klimatdåden kan inte längre vänta, säger Karin Palmén som ställer upp som kandidat för SFP i Helsingfors i riksdagsvalet 2019.
idag kl. 14:06
65769_t.jpg

Censurera inte brösten i hälsovården

Årligen insjuknar ca. 5000 kvinnor i Finland i bröstcancer, vilket gör bröstcancern till den vanligaste cancerformen i vårt land. Därför är det viktigt att kvinnor redan i ung ålder lär sig att undersöka sina bröst och att någon då lär ut metoderna, säger vice ordförande Lotta Keskinen tillsammans med förbundets jämställdhetspolitiska utskott.
12.10.2018 kl. 00:00
65758_t.jpg

Kvinnlig könsstympning måste stoppas

Upplysningsarbete på bred front är den enskilt viktigaste satsningen i kampen mot kvinnlig könsstympning, anser Anna Jungner-Nordgren, Svenska Kvinnoförbundet, och Frida Sigfrids, Svensk Ungdom.
11.10.2018 kl. 08:19

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.