Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Pia Sundell: Barnets rättigheter – vuxnas ansvar

I dag på Barnkonventionens dag flaggar vi för barnets rättigheter. Den här dagen ska påminna oss om att barnets framtid ligger i våra händer. Det är vår skyldighet att ge över en värld där våra barn kan växa, utvecklas och ha det bra.
igår kl. 08:33

Lotta Keskinen: Dags för jämställda löner!

Idag uppmärksammar vi kvinnornas lönedag, som symboliserar löneskillnaden mellan kvinnor och män. Löneskillnaden i Finland är i medeltal 16 % detta år, vilket i teorin betyder att från och med idag fram till slutet av året arbetar kvinnorna oavlönat. Trots detta skall ändå mat, boende med mera betalas precis som vanligt.
04.11.2019 kl. 08:30
Bild på ordförande Anna Jungner-Nordgren

Jungner-Nordgren: Elva år på oss att uppnå globala målen

FN-dagen, som firas i dag, är en bra påminnelse om de globala hållbarhetsmålen Agenda 2030 som världens länder gemensamt antagit för fyra år sedan. Målen ska bidra till socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbar utveckling och vara uppnådda till år 2030 i världens alla länder.
24.10.2019 kl. 10:35

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.