Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Aktuellt

Eva-Maria Strömsholm: Möjlighet till varierande idrotts- och hobbyverksamhet bör finnas för alla åldrar i alla kommuner

Alla bör få ha möjlighet att röra på sig och idrotta på jämställda villkor och det hör till allas rätt att få prova på olika former av hobbyer och idrottsgrenar för att själv upptäcka vilken som kanske passar just mig bäst eller som jag är mest intresserad av. Läs Eva-Maria Strömsholms inlägg på bloggen idag.
30.03.2021 kl. 08:00

Resolution från årsmötet 2021: Kommunens resurser ska komma alla invånare till nytta

Det är en självklarhet att vi alla ska ha lika rättigheter och möjligheter, därför höjer vi våra röster. Svenska Kvinnoförbundets värderingar behövs. Coronakrisen har förstärkt samhällsproblemen och för många är situationen outhärdlig och de behöver vårt stöd.
29.03.2021 kl. 12:02
Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: Framtiden är jämställd!

Vi samlas här idag för att vi brinner för ett jämställt samhälle. Kampen för ett jämställt samhälle är långt ifrån lätt, men alltid rätt, sade förbundsordförande Anita Westerholm i sitt öppningsanförande på Svenska Kvinnoförbundets årsmöte idag.
27.03.2021 kl. 16:20

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.