Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

62336_t.jpg

Jungner-Nordgren: Kan det bli mer tydligt att denna regering inte prioriterar jämställdhet?

Kan det bli mer tydligt att denna regering inte prioriterar jämställdhet? Oenigheten regeringspartierna emellan är uppenbar och än en gång står det klart att konservativa krafter som De blå på ett häpnadsväckande vis tillåts agera bromskloss i utvecklingen av jämställdhet i Finland, säger Jungner-Nordgren.
09.02.2018 kl. 15:59
62232_t.jpg

Jungner-Nordgren vill fortsätta leda Svenska Kvinnoförbundet

- Jag vill också att Finland tillsammans med de övriga nordiska länderna ska gå i bräschen i arbetet med att nå FN:s hållbarhetsmål, Agenda 2030, särskilt mål 5 om jämställdhet. Norden har alla förutsättningar att leda jämställdhetsutvecklingen globalt, säger Jungner-Nordgren.
03.02.2018 kl. 11:11
61977_t.jpg

Kvinnoförbundet i Korsholm: Allas ansvar

Äldre människor och funktionshindrade som är i beroendeställning är speciellt utsatta, liksom också invandrare. Det är allas ansvar att behandla varandra väl, skriver Monica Asplund, ordförande Kvinnoförbundet i Korsholm i en insändare i Vasabladet.
18.01.2018 kl. 13:57

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.