Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Anita Westerholm

Anita Westerholm: När deltagandet inte sker på lika villkor

Ingen ska utsättas för hatprat eller trakasserier. I dagens blogginlägg skriver förbundsordförande Anita Westerholm om hur viktigt det är att allas röst hörs i den offentliga debatten, att vi inte låter flickor och kvinnor tystas ner av hatprat och trakasserier. Vi måste trygga flickors och kvinnors möjlighet att delta på samma villkor på nätet och i den offentliga debatten, allt annat är ett misslyckande!
11.01.2021 kl. 11:11

Pia Sundell: Nätmobbning – vi vuxna ska inte två våra händer

Det finns mycket vi vuxna kan göra för att förebygga den mobbning barn och unga utsätts för på nätet, säger Pia Sundell idag på FN:s internationella dag för avskaffande av våld mot kvinnor.
25.11.2020 kl. 10:15
Bild på Pia Sundell

Pia Sundell: Barnens framtid är i våra händer

Participation, provision, protection. Då man talar om FN:s konvention om barnets rättigheter, eller Barnkonventionen som den ofta kallas, nämns ofta tre P:n. Det är tre punkter som sammanfattar konventionens grundtankar som alla barn och vuxna borde känna till, skriver Pia Sundell på bloggen idag.
20.11.2020 kl. 08:00

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.