Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

64369_t.jpg

Svenska Kvinnoförbundet stärker sin stab

Svenska Kvinnoförbundet förstärker sin organisation i och med anställningen av Sandra Ahtola som politiskt sakkunnig i jämställdhetsfrågor från och med medlet av juli.
07.06.2018 kl. 11:14
64169_t.jpg

Din kropp - du bestämmer

Den grundläggande rätten att bestämma över sin egen kropp får inte hotas i ett modernt och fritt samhälle. Det är inte en åsiktsfråga, utan en fråga om mänskliga rättigheter som under inga omständigheter får prutas på, säger Anna Jungner-Nordgren, förbundsordförande.
28.05.2018 kl. 15:34
64146_t.jpg

Kujala: Varje barn har rätt till vaccinationer

År 2017 rapporterade Världshälsoorganisationen WHO om över 20 000 fall av mässling i Europa. Antalet fall av mässling mer än fyrdubblades sedan året innan. Enligt WHO beror ökningen till stor del på vaccinationsmotstånd. Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Tiina Kujala finner situationen ytterst oroväckande.
26.05.2018 kl. 12:57

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.