Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi vill bli ordförande för Svenska Kvinnoförbundet

Ramieza Mahdi ställer sig till förfogande för Svenska Kvinnoförbundets ordförandeskap. Mahdi brinner för jämställdhet och integrationspolitiska frågor. Hon arbetar för detta både lokalt och regionalt.
15.01.2020 kl. 17:07

Anna Jungner-Nordgren ställer inte upp för omval

Svenska Kvinnoförbundets förbundsordförande Anna Jungner-Nordgren meddelar att hon inte ställer sig till förfogande för omval på Svenska Kvinnoförbundets årsmöte i mars. Jungner-Nordgren som har lett förbundet i fem år ger nu över ordförandeskapet och ansvaret till nya krafter som får ta sikte på det kommande kommunalvalet 2021.
15.01.2020 kl. 11:51
Bild på Anna Jungner-Nordgren, Anita Westerholm och Frida Sigfrids

Svenska Kvinnoförbundet och Svensk Ungdom: Kriminalisera tvångsäktenskap!

Förverkligandet av flickors och kvinnors rättigheter förutsätter att tvångsäktenskap kriminaliseras och att tvångsäktenskap ska kunna upplösas utan en skilsmässoprocess. Samtidigt måste vi se till att ge tillräckligt med riktlinjer för hur offren ska skyddas, säger Svenska Kvinnoförbundets ordförande Anna Jungner-Nordgren.
11.10.2019 kl. 08:51

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.