Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Hallituksen on julistauduttava feministiseksi

Meillä on vahva luottamus hallitusneuvottelijoihin, ja toivomme että tasa-arvo ei jää neuvotteluissa vain korulauseen asemaan. Vaaleissa on äänestetty muutoksen puolesta. Feministinen hallitusohjelma ottaa huomioon koko ihmisyyden kirjon kaikessa päätöksenteossa. Tästä syystä rohkaisemme uutta hallitusta julistautumaan feministiseksi!
igår kl. 10:28

Det är dags för ett jämställt Europa!

Svenska Kvinnoförbundet lanserar idag sitt EU-valsprogram. Förbundet vill se ett jämställt Europa med särskilda satsningar på trygghet, digitalisering och arbetsmarknad.
07.05.2019 kl. 14:35

Jungner-Nordgren: EU ska också vara kvinnornas

Jämställdhet mellan kvinnor och män är en av EU:s grundläggande värderingar men det behövs ännu insatser för att nå ett jämställt Europa. Det finns ett stort behov av en ny europeisk jämställdhetsstrategi för kommissionen, och det är oerhört viktigt att jämställdhetsåtgärder genomsyrar EU:s budget.
30.04.2019 kl. 12:18

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.