Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

64016_t.jpg

#metoo fick in en fot i finansbranschen

Men faktum är att ”jämställdhetstrenden” släpar efter avsevärt i denna bransch. Det är här den tunga hierarkin och de starka konservativa värderingarna är så ingrodda att en förändring sker långsamt. Makten finns hos de av manligt kön och värderingarna rubbas inte lätt, säger vice ordförande Lotta Keskinen.
17.05.2018 kl. 16:09
62972_t.jpg

Kvinnokraft – en kraft att ta på allvar

Kvinnokraft är en kraft att ta på allvar. Svenska Kvinnoförbundet kommer att vara lika orädd, ettrig och aktiv som Minna Canth var på sin tid, säger förbundsordförande Anna Jungner-Nordgren.
19.03.2018 kl. 11:28
62751_t.jpg

Resa till Finland

"I ditt hemland finns ingenting för dig, hellre bosätter du dig under en bro eller på någon annan tillfällig boplats än återvänder hem."
06.03.2018 kl. 12:26

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.