Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Ann-Sofi Backgren

Women in East meet Women in West

I veckans blogginlägg delar Svenska Kvinnoförbundets vice ordförande Ann-Sofi Backgren med sig av sina erfarenheter från den 25:e internationella kvinnokonferensen East and West meet in Saint Petersburg, där hon representerade Kvinnoförbundets internationella utskott.
21.10.2019 kl. 10:57
Bild på Johanna Pakkanen, generalsekreterare på Nytkis.

Män som hatar unga kvinnor

Idag gästbloggar Johanna Pakkanen, generalsekreterare på NYTKIS – Kvinnoorganisationer i samarbete, om unga kvinnors välmående, diskriminering och män som hatar unga kvinnor.
14.10.2019 kl. 09:00

Jungner-Nordgren: #Metoo - vägen mot förändring

För att de verkligheter som avslöjades i samband med #metoo ska kunna försvinna till historieböckerna en gång för alla, är vi skyldiga dessa kvinnor, framtidens flickor och kvinnor och de kvinnor som inte gavs möjlighet att yppa sina erfarenheter, att föra en feministisk politik och fortsätta jobba för en omvälvande förändring.
08.10.2019 kl. 00:15

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.