Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Bild på byksträck med kläder i regnbågens färger och texten love is love

LOVE IS LOVE

I juni firar vi pridemånaden, Pride month. Pridemånaden är en möjlighet att fredligt protestera och öka den politiska medvetenheten om den diskriminering och de orättvisor som fortfarande existerar.
03.06.2020 kl. 09:30
Bild på Karin Cederlöf

Karin Cederlöf: Äldre rörelsehämmade kvinnor har åsidosatts

Äldres rättigheter har på sista tiden varit en brännande fråga. Coronakrisen har fört med sig en livlig debatt kring bemötandet av äldre och äldres möjligheter att delta i samhället. Idag skriver Karin Cederlöf från Svenska Kvinnoförbundet i Esbo om äldre funktionshindrades rättigheter på vår blogg.
02.06.2020 kl. 08:54
Bild på Gun-Britt Karlsson

Gun-Britt Karlsson: Syster Duktigs stafettlopp

I dagens blogginlägg delar Gun-Britt Karlsson, medlem i Kvinnoförbundets jämställdhetspolitiska utskott, med sig av sina personliga observationer kring temat duktig flicka. Populära webbinaret Diagnos duktig arrangeras i repris med anledning av intresset för ett angeläget tema. Seminarieserien Diagnos duktig - Hur kan vi frigöra oss från prestationsångesten och skapa balans i livet? arrangeras av Svenska Kvinnoförbundet i samarbete med Svenska Bildningsförbundet.
11.05.2020 kl. 11:05

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.