Feminism ger frihet
Text
Vi arbetar för ett jämställt samhälle där varje människa är fri att göra sina egna val utan att begränsas av stereotypa könsroller.

Aktuellt

Bild på Ramieza Mahdi med texten Trygga kvinnors lika tillgång till klimatsmart jordbruk!

Ramieza Mahdi: Trygga kvinnors lika tillgång till klimatsmart jordbruk!

Vi måste integrera jämställdhet inom jordbruket och stärka kvinnors delaktighet i planeringsprocessen, säger vice ordförande Ramieza Mahdi idag på internationella landsbygdskvinnors dag.
15.10.2021 kl. 09:00
Bild på Ramieza Mahdi

Ramieza Mahdi: Vi måste flytta fokus från offer till förövare

Det är chockerande att vi ännu år 2021 talar om flickors och kvinnors val av kläder och skuldbelägger dem för att de blir utsatta för sexuella trakasserier. Har vi inte kommit längre än så?
01.10.2021 kl. 10:55
Bild på Anita Westerholm och texten Abort ska vara laglig, tillgänglig och säker för alla kvinnor

Westerholm: Abort ska vara laglig, tillgänglig och säker för alla kvinnor

Idag den 28 september infaller den internationella dagen för säkra aborter – International Safe Abortion Day. Idag samlas försvarare av kvinnors rättigheter runt om i världen för att fira framgångar för kvinnors rätt till sina egna kroppar, och för att fortsätta kämpa i de länder där rättigheterna har inskränkts eller saknas helt och hållet.
28.09.2021 kl. 10:04

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad med vad som händer i Svenska Kvinnoförbundet och jämställdhetspolitiken.

Tillsammans kan vi skapa ett jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundet är en liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter. Vi är en politisk kvinnoorganisation för liberala feminister i Finland.